Copyright © 2014 - Tamer Baran - Tüm Hakları Saklıdır.
Bu blogta yer alan yazılar (içerik), 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince eser sahibi olan Tamer Baran'a aittir. Söz konusu içerik eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz,yayınlanamaz...

13 Ocak 2012 Cuma

İzlenim günlüğü 4: “Girl, Interrupted” şarkıları

“Girl, Interrupted / Aklım Karıştı”, “Heavy” ile başarılı bir çıkış yapıp “Copland / Güçlüler Bölgesi” ile gönüllere taht kuran James Mangold’un (“Walk the Line / Sınırları Aşmak”, “3:10 To Yuma”) üçüncü uzun metrajlı filmi. Hastaların büyük çoğunluğunu genç kızların oluşturduğu bir akıl hastanesinde yaşanan acı tatlı olayları konu edinen eseri “90’lı yılların ‘Guguk Kuşu’” olarak nitelemek mümkün.

1960’larda geçen filmin sesbandına, o yılların en ünlü şarkılarından bir demet serpiştirilmiş: Açılış sahnesinde Simon & Garfunkel’dan “Bookends”in kullanılmış olması, seçilen şarkıların kalitesi hakkında ipucu veriyor. Nitekim 20’ye yakın şarkı, izleyicinin kulağına ziyafet çekerek birbiri ardına geçiyor: The Doors’tan "Roadhouse Blues", Jefferson Airplane'den "Comin' Back To Me", The Mamas and the Papas'dan ""Got A Feelin'" ve Them'in yorumuyla unutulmaz Bob Dylan bestesi "It's All Over Now Baby Blue" dönemin önemli parçaları arasında. Rock dışı türlerden de klasik sayılabilecek eserler var, örneğin Aretha Franklin’den "The Right Time" ve Doris Day’den –belki de filmlerde en çok kullanılan şarkılardan biri olan- “"Whatever Will Be, Will Be (Que Sera, Sera)"…

Film de epey başarılı gerçi ama bu sesbandı çok daha fazla alkış topluyor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder